nej tack sa jag

inatt drömde jag att min pojkvän grim dunkels hade blonderat sig. eller överhuvudtaget ändrat sitt utseende totalt. typ som om någon hade bytt ut honom fast jag fattade inte. han hade även börjat röka och hänga med en skitäcklig brud som gick på min skola i högstadiet. när de ville vara ensamma bad han mig att gå och köpa ciggaretter. jag gjorde det men sen märkte jag att biträdet hade blåst mig och fyllt hela paketet med tändstickor för att hon hade fattat att jag var för ung. den ägningen fick mig att börja gråta också grät jag ändå tills jag vaknade klockan halv åtta för jag verkar ju ha en sån kroppsklocka. men det gjorde inget då. då var det faktiskt skönt med lite verklighet.

förresten så är det kanske dags att  sluta blogga om sina drömmar och börja göra saker istället. eller vadå, jag vet inte. att jag drömmer så hysteriskt kompenserar nästan upp för att ägna en lördag åt att plugga grammatik. en gång drömde jag så bra att jag under drömmens gång insåg att det bara var en dröm också tvingade jag mig att öppna ögonen. eller så drömde jag att jag gjorde det bara. jag vet inte. ibland är det fan svårt att veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0