syv

vad är grejen med studievägledarna och att lämna ut folk? första gången jag var hos studievägledaren så inledde hon mötet med att ringa till en annan elev och informera om frånvaro. hon satt inte ens i telefon när jag kom, utan hon ringde medans jag var där inne och så lät det typ så här "ja, hej det är jag inger blabla du vet nog vad det här gäller ja du har ju inte så bra närvaro i skolan så jag vill att du ringer mig igen så vi kan diskutera det här blabla". och sedan så gick hon iväg och printade ut elevens frånvaro och visade det för mig, alltså hon visade ett schema som var helt rött och med namn och telefonnummer och allt som står på ett schema och så sa hon "SÅ KAN DET GÅ OM MAN INTE RIKTIGT VET VAD MAN VILL..."

och nu i eftermiddag så hade vi information om de individuella valen, alltså åtminstone hälften av alla ettor var där och man ska ~välja på webben~ så de visade på en stor skärm hur det gick till etc. på sista steget där man ska bekräfta så visas personuppgifter + val, och då har de inte gjort en riktig testanvändare utan lånat en riktig elevs användare och därför visas hennes personnummer och adress etc upp på skärmen inför alla som sitter i aulan. kul för den bruden. jag kände igen namnet förresten, hon gick på min skola i högstadiet.

Kommentarer
Postat av: hanna

nej vilket jobbigt inlägg

2009-01-15 @ 20:14:06
Postat av: josefin

haha, går du på midgård? hon är lite speciell den där...

2009-01-16 @ 16:21:38
URL: http://fyndigtnamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0