fiskar

på blocket är det en som säljer feta guldfiskar för runt hundra kronor. men för att ha en fet guldfisk måste man ha ett fett akvarium. guldfiskar blir större ju mer utrymme de får. jag önskar att jag hade ett akvarium på tusen liter. då skulle jag köpa två skitsmå guldfiskar och sedan göda dem så de blev lika stora som kaniner. jag skulle mata dem med råttor som sven fångat. jag vill så gärna ha en guldfisk.

en annan på blocket säljer hela sitt akvarium på 120 liter med fyra stora slöjstjärtar i. slöjstjärtar är faktiskt lite mer tilltalande än guldfiskar, jag kanske hellre vill ha en sån. de ska visst vara sjukt inavlade också. när jag var liten hade vi ett akvarium med en slöjstjärt i. den dog typ av förkrympning efter ett tag. vi fattade inte att akvariet var för litet.

jag hade ett akvarium för typ två år sedan som jag hade en kampfisk och några guppys i. kampfisken åt alla miljarder yngel guppysarna producerade och sedan när den dog blev hela akvariet fyllt av guppys. det var så jävla äckligt. en guppy tyckte att det var så äckligt att han hoppade ut ur det hörnet där man har pump och stoppar mat igenom. sedan låg han på golvet och torkade tills jag kom hem. då fick jag nog och sålde akvariet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0