en gång när jag blev arg

idag när jag gick in hos en frisör och försökte få en tid hos en elev så var det omöjligt. det var omöjligt att få en tid för det fanns ingen tid. det tog för lång tid om man ville avfärga och infärga som det heter. nu har jag sålt mina hårplaner också. inte ens där hade jag råd att vara lika mystisk för då hade det inte blivit något inlägg. iallafall så slutade det med att frisören inte ville prata med mig längre för hon hade en kund som låg i ett handfat så hon sa åt mig att stå utanför salongen klockan halv tio imorgon på drop in salongen. då skulle det jobba en elev som man bara kunde boka på plats och skriva upp sig på en väntlista hos.

jag sa: tack, det ska jag göra.

jag sa inte: tack men det känns så obekvämt för jag bor i stöcke och måste ta en tidig buss in och sedan slå ihjäl minst två timmar på stan när det är skitkallt ute och inga affärer öppna bara mcdonalds, jag kan ju inte sitta på mcdonalds i två timmar när jag inte ens äter kött dessutom ska thilde komma och sova hos mig och vad ska jag göra då? ska jag lämna henne i stöcke helt ensam i mitt hus med sven och min andra katt elvis när hon hatar elvis och inte ens kan ta sig från stöcke? varför förstår du INGENTING hur kan det vara så svårt att få en tid, tider bokar man ju hela tiden

Kommentarer
Postat av: Julia

blablabla har en lärling som inte bara kan klippa och färga hår utan också prata i telefon, multifunktionell alltså. prova där.

2009-01-09 @ 10:45:03
URL: http://ssuit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0