hudmottagnignen idag

oj vad roligt det var på hudmottagningen. först fick jag träffa en läkarstuderande som kollade på alla mina eksem och frågade och skrev i ett häfte. sen kom dr. schön. hon var en jätteduktig läkare. hon instämde när jag sa att jag tyckte att mitt mjukgörande var dåligt och hon sa att jag hade 'en typisk atopisk eksem'. jag tyckte extra mycket om henne för att hon bröt på tyska och hon var snäll och rolig ändå tills hon tyckte att jag skulle göra mig av med sven. det var inte ett roligt skämt.

sen fick jag ta ett blodprov. när jag skulle göra det frågade sköterskan om jag hade gjort det förut och jag sa nej. då tar vi bebisnålen sa hon. kul. kul med  bebisnålen. det gjorde inte ens ont,  det enda som kändes var förnedringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0