en redig historia

ja okej nu ska ni få höra hela datahistorien: jag tog med min skoldata till engelskan. sedan råkade jag placera mig själv i gruppen som skulle gå iväg och redovisa men jag tänkte så här: vadå. jag lämnar datorn här också hämtar jag den här sen när vi är klara. men sedan ville läraren dra över så när jag kom tillbaka till klassrummet var datorn: borta. jag fick inte panik eller  blev det minsta uppspelt, för jag tänkte så här: vadå. annika tog den. så gick jag upp till skåpen och annika var och kissade men när hon var färdig så kom hon ut och bara: vadå, jag har INTE tagit din dator. nähe. vem har tagit den då? en tjuvjävel? tänkte jag och sedan var jag rätt arg resten av dagen.
 
när jag kom till skolan idag två lektioner försenad så mötte jag jacob vid skåpen. han frågade varför jag hade lagt min dator i hans skåp. va, sa jag. var det du som tog hand om min dator igår? jag blev så förvånad och glad att jag nästan tänkte börja kramas men han hann förklara att han hittat datan i sitt skåp igår och trott att det var hans egen men sedan såg han att den var min. jacobs skåp har inget lås, så vem som helst har kunnat lägga den där. förmodligen någon i min klass. men det kan ju lika gärna ha varit tabtanten. det blir nog mest spännande om jag aldrig får veta.


här är en bild på mig och jacob


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0