en bra historia det har ni väl saknat har ni saknat mig

jag skämtade bara. jag tänkte ut ett blogginlägg sedan prövade jag tänka 'men jag bloggar ju inte längre' efteråt. och då kändes det som ett skämt för mig. jenny ska åka till göteborg. jag ska ingenstans. bara till stöcke. vilken bra by.

det fanns en affär i stöcke förut. först var det konsum sedan tog de som har stöcke ponnyförening över och döpte om det till stöcke livs och grill för de utökade affären med en grill. man kunde köpa skitdyra flottiga hamburgare. man kunde även panta burkar där men när ponnysyskonen tog över så satte de upp en ny regel om att om man pantade för över tio kronor var man tvungen att köpa något i affären för dom pengarna. så då pantade man bara 20 ölburkar om gången. en gång när jag pantade burkar så kom affärsbiträdet (en ung kille) och gav mig skitmånga småmynt. en gubbe ville ge dig det här. jaha, men det kan jag inte ta emot. jag blev lite nervös alltså. men då tar jag det själv så han och då sa jag nej nu tar jag det och sedan när jag gick ut så var det gubben som är typ 80 och alltid har en grön jacka på sig som stod där och log och tyckte att jag skulle ha småpengar. jag blev nervös men varm i hjärtat. sen löste jag ut panten och gick hem.

Kommentarer
Postat av: jenny

ja gud vilken superby

2009-03-03 @ 14:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0