28 miljoner kommentarer

oj vilken rolig dag.
skräcklistan:
1. tappa buss/bank/mat/vilket kort som helst
nojjar alltid över detta. jag har en plånbok som ser ut som bacon som jag fick i skämt på min födelsedag. det skämtet varade jättelänge, ändå tills min riktiga plånbok gick sönder. nu måste jag använda en baconplånbok vilket känns lite skämmigt och därför brukar jag öppna den i väskan och ta ut korten i smyg om jag tex ska ta fram mitt busskort, så att ingen behöver se min baconplånbok och skratta åt mig. när jag har det här kortet i min hand/min ficka eller vad som helst så är jag alltid super duper rädd att jag ska ha tappat det/att det ska ha trillar ut ur fickan/ vad som helst. det finns inget tillräckligt säkert ställe.
2. tappa plånbok
det här skulle ju egentligen vara värre eftersom att allt skulle försvinna men jag nojjar oftare över att tappa ett kort än att tappa min plånbok. men iallafall så tror jag att den ska vara stulen varje gång jag letar den (tar ju helst aldrig upp den) och om jag inte hittar den efter två sekunders rotande blir jag fånigt panikslagen.
3. somna på bussen och missa hållplatsen.
detta har aldrig hänt. däremot har jag blundat en stund och eftersom att det är mörkt hela tiden när jag åker buss + har skitdålig tidsuppfattning så brukar det hända att jag trott att jag åkt förbi min hållplats när jag öppnat ögonen igen. en gång var jag så säker att jag tryckte på stopp direkt. jag vet inte varför, vad jag hade tänkt göra. gå hem? det var mitt i vintern. iallafall så hann jag fatta att det var typ 4 hållplatser kvar till min hållplats men bussen stannade ändå, ingen klev av och den pinsamma tystnaden i bussen var oändlig. det var fruktansvärt jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0