någonting ja

Som känt kan man göra schampoo av tvättnötter. Man kokar tvättnötterna och tillsätter lavendel om man vill att det ska lukta gott. Konsistensen blir likadan som vatten nästan, så det blir ett jävla problem när det ska i håret. Jag brukar bara hälla, det funkar inte att vara sparsam tror jag. Vad jag vill säga är att schampoo av tvättnötter funkar ganska dåligt. Idag tvättade jag håret med riktigt schampoo istället. Det funkade mycket bättre. Nu har jag mjukt och skönt hår. Hade mitt hår varit en meter långt hade jag inte behövt någon kudde nu när jag ska sova inatt. Men mitt hår är bara kanske 30 cm kort. Det kan jag inte göra något åt.

 

För några månader sedan slaktade vi två får.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0