va oj

Jag behöver inte alls skriva en novellanalys nu. Det kan jag göra imorgon. Nu skulle jag kunna sova, ha fest eller äta en lammkotlett istället. Möjligheterna är oändliga. Idag hade jag utvecklingssamtal. Råkade vara tio minuter sen och som straff för det så drog Eva över 20 minuter fast det var så fruktansvärt viktigt att man inte skulle göra det. Vi pratade inte ens om något viktigt. Jag svarade 'jag vet inte' på allt sedan tvingade Eva och mamma mig att svara någonting annat. När vi pratade om mål fick min mamma en knäpp och sa breda valmöjligheter. Det är med andra ord höga betyg. Okej sa jag. Ingen fattade att det var ett skämt. Mamma tror inte på mig när jag säger att jag ska bli proffesionell betapetspelare. Det är inget jobb säger hon. Men hon ljuger. Det är hon ganska dålig på. Jag förstod till och med anledningen, och fick ännu en gång bekräftelse på att hon prioriterar betapet över mig. Hon vill helt enkelt ha jobbet själv.

Nu ska jag fundera ut något spydigt att kontra med nästa gång hon säger att hon vill mig allt väl i världen. Det ska bli roligt.  Och oförglömligt, dagen det inträffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0