dem eller dom

Kan inte komma och tänka på något mer onödigt än dem, de eller (VS.) dom. Man säger dom men skriver det andra om man ska vara seriös. Ibland ser det fruktansvärt dumt ut att skriva dem om saker. Men om man blandar är man ju knäpp. Eller rebellisk. I de meningar som jag skrev tidigare så började jag en med 'men'. Det var ju också ganska rebelliskt.

Sven var också rebellisk idag. Eller könsmogen. Eller dum i huvudet. Han följde med mig ut på byn skitlångt och jag sa åt honom att gå hem men han fattade inte.


Akta dubbelhakan kompis.

Kommentarer
Postat av: Grim

Sven är söt.

2008-10-05 @ 02:02:27
Postat av: hanna

Men nellie, det är objekts- och subjektsform, dem är objekt och de är subjekts. Typ samma skillnad som oss och vi. Det finns ju liksom en orsak.

2008-10-05 @ 02:02:55
Postat av: OK PRETTOHANNA

hatar den orsaken och älskar den som kom på att man kan säga dom om allt

2008-10-05 @ 14:26:31
Postat av: virre

stor kuk

2008-10-05 @ 15:54:05
URL: http://varforjagdricker.wordpress.com
Postat av: ANNIZZLE PARTYPRIZZLE

Jag skriver alltid de och dem. Hatar du mig då eller jag fattar inte?

2008-10-06 @ 09:19:42
URL: http://chocolatejesus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0