turbbel

Min mamma fyller år idag. Hon bakade en limetårta och köpte kiwi. Sånt är jag allergisk mot. Men jag åt ändå för att det är hennes födelsedag. Nu inväntar jag mitt atopiska anfall. Idag har jag förresten googlat atopi/atopisk/atopiker för att för en gång för alla ta reda på vad det betyder. Jag har inte hittat någonting än. Det är ett ganska fint ord, kanske för att den som namngav det själv var atopisk och ville trösta sin torra skrynkliga fläckiga kropp med en diagnos med ett fint namn.

Eller så betyder atopi helt enkelt äcklig. Alla ord på latin är ju så fina ändå, oavsett vad de betyder. Homo sapiens är latin för människorasen.  Alltså borde homosexuell på dålig översättning bli människosexuell. Var det någon som inte kunde latin som kom på det eller? Förmodligen. Det är ju faktiskt inte så många som kan latin. Det är inte som att man pratar latin någon annanstans än i kyrkor och sjukhus ibland, och det är inga land. De är bara byggnader.

Nu ska jag gå.  Jag har lovat datorn till min mamma. På sin födelsedag ska man få göra det man vill, och min mamma ville spela betapet. Fast hon fick ett alfapet i födelsedagspresent. Jag fick iallafall blossande atopiska eksem, fast jag inte fyllde år. Det var för att jag åt lite kiwi. Det är mitt fel. Jag hatar kiwi. Det är så förrädiskt. Och grönt. Grönt betyder kör. Kör på sa den.

Kommentarer
Postat av: STEPPIX

Åh, förut var jag allergisk mot kiwi. Men är det inte längre. Det är knasigt.

2008-11-06 @ 07:51:31
URL: http://steppix.devote.se
Postat av: Anonym

Atopi suger dase!!!

Jag är atopisk nästan i ögat nu för att min lins skavde så jag grät :(

2008-11-06 @ 21:35:09
URL: http://ehehe.blogg.se/
Postat av: Inte bög men jag vet ändå

Homo Sapiens heter Homo Sapiens eftersom att det är människan döpte den, så vilket bättre namn än ett som betyder ungefär 'oss själva'?

2008-11-06 @ 22:27:06
Postat av: nellie

men va är man mindre sig själv om man har en annan läggning än homo eller va haha

2008-11-07 @ 10:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0