föntratt

Jag drömde om att jag hade arton kloner inatt. Det var ingen behaglig dröm, de var helt okontrollerbara. Och ingen ville läsa min blogg. Alla ville ha en egen. Och klon nummer 12 blev riktigt populär. Mer populär än mig själv. Det spårade ut totalt, ingen ville vara med mig för att min klon var roligare. Alla var så blåögda. Ingen såg att det var en ond klon.

Kloner är äckliga. Äckligare än att vara förkyld och äckligare än att inte kunna duscha för att man redan ser ut som ett russin. Jag vet inte vad som kommer efter russin i torrhetsskalan. Det tänker jag inte ta reda på heller. Jag ska börja bada i olja. Eller mjölk kanske. Bara det inte är så torrt. Sven har torr päls idag, det var för att jag fönade honom med hårtorken när han kom in och var blöt. Han tyckte kanske inte att det var så roligt, men jag tror att han är tacksam nu. Han kommer ju inte bli förkyld, som jag har blivit för att jag kom hem en gång och var blöt och min mamma glömde föna mig med hårtorken. Det är inget roligt att vara förkyld. Det är äckligt. Men kloner är äckligare, kom ihåg det. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du måste öka snittet kom igen då

2008-11-13 @ 17:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0