det har inte jag heller....men det var ett exempel

Igår efter att Thilde farit hem från stan för att ockupera ett gammalt djursjukhus så kom Jenny för att vara med mig istället. Vi kunde bara vara i en byggnad hela tiden för att det var så kallt. MVG-gallerian är en bra byggnad att vara i. Det finns rulltrappor och karuselldörrar. Det är roligt. Också brukar det vara en massa människor. Det är inte så roligt. När vi skulle åka rulltrappa var det en pappa och två barn som skulle åka före. Också glömde pappan bort sitt ena barn, eller så glömde han att barnet inte hade någon gen för att åka rulltrappa. Så det barnet stod kvar där uppe medans pappan stod kvar där nere och såg förvirrad ut. Han visste inte vad han skulle göra. Det visste ingen i den kö för rulltrappan som fort hade bildats heller. Bara en. Jenny visste vad hon skulle göra. Hon tog upp barnet och åkte ner för rulltrappan med det.

En bra osjälvisk handling. Hon fick inte ens betalt av de som ansvarar för MVG för att ha löst problemet med rulltrappeblockeringen. Det tycker jag att hon borde fått. Det är ju inte som att de inte såg vad som hände, med tanke på alla övervakningskamerorna överallt. Och securitasvakterna. Vad gjorde dom egentligen? Tog en ekologisk kaffe latte på barista? Jag drack en chailatte där för att vara lite inne och modern en gång. Min föredetta klasskamrat (hon med facebook) brukade alltid skriva om att hon druckit en chailatte på barista i sin blogg. En gång publicerade hon något som hon kallade för sin nya diet. En av de tre punkterna var att gå och ta en chailatte på barista så fort hon kände sötsuget. Tänk om alla skulle göra så. Hahaha. Man blir less efter typ fem klunkar.

Kommentarer
Postat av: hanna

CRED TILL JENNY

2008-11-01 @ 17:43:52
Postat av: Anonym

CRED TILL ANNIKA

2008-11-02 @ 12:16:40
Postat av: Marina

:S

2008-11-03 @ 01:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0