sextonde

Idag ska jag göra viktiga saker. Typ dammsuga. Det är roligt att se när dammet försvinner. Sedan skulle jag vilja ha en matta, jag har varken haft matta eller gardiner på ett år nu nästan. Eller jag hade julgardiner i ett år. Sedan fick jag nog när det blev jul igen och tog ner dem. Det var värt. Det var riktigt fula gardiner faktiskt.

Pappa hittade en rolig sak idag. Det var ett REKTANGULÄRT stycke tyg, med lurv på. Han frågade vad det var, men jag visste inte. Så jag gissade på en matta eller en duk, men det var dåliga gissningar. Det hade inte passat som något av dem. Frågan är vad det passar till egentligen, kanske någonting som en hund kan ligga på. Men våran hund är i Bösta och lär sig valla får. Jag kanske kan ligga på den. Eller så använder jag den som matta bara för att.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0