färskt kött

Blogg.se har fått mitt tidigare konto att flippa. Det blir bara värre för varje gång jag loggar in på det, så jag funderar på att sluta helt. Kan inte förstå att jag förutsåg det och därför skapade ett nytt konto (det här). Jag kanske är magisk, eller synsk. Vi hade en synsk i släkten tidigare, det har min faster berättat. Det var en tant som brukade vara ute och gå på trottoaren mitt i natten och se gengångare, och sedan gå hem och skriva dikter om det. Hon verkade äga, synd att jag aldrig hann träffa henne. Hon är ju säkert död sen skitlänge tillbaka nu. Det var min skånska faster som berättade det. Vi ska inte fara någonting till Skåne i sommar, men Skåne ska komma hit. Dvs min faster och min farmor. Det blir i augusti, och det kommer äga. Då ska jag ta reda på mer om min synska släkting.

Igår var jag ute i Vännäsby på fiskefest. Jag har aldrig varit ute på en fiskefest förut, det känns skönt att få det gjort faktiskt. Lina fyllde 21 år. Men när jag kom fram i Vännäsby så var det bara en och en halv timme kvar av hennes födelsedag. Jag fiskade ingenting själv, men det gjorde Jenny. Hon fiskade riktigt hårt, hon hade till och med fått en fisk tidigare. Den låg i en plastpåse, utom huvudet. Huvudet låg på ett dött träd som låg nere vid vattnet, och jag höll på att röra i det. Jenny sa att jag var en sekund från att röra i det. Det var inte roligt.

Lina har en blogg om fiske. Hon vet inte att jag länkar henne, men det gör inte någon annan heller eftersom att ingen har min blogg. Bara jag. Det känns bra.

linas blogg om att fiska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0