INTE SÅ FET DAG UTAN EN SÅ KALLAD "LÄTT DAG"

Inatt sov jag kanske tio till nio timmar i och jag vaknade bara en gång. Det värdaste man kan göra i sitt liv är typ att gå och lägga sig klockan nio. Jag blev väckt klockan sju men det jag klev upp för tjugo minuter sedan eftersom att det är en hundra gånger hårdare ansträngning att kliva upp än att vakna.  Eller så hänger det ihop.

Jag har hunnit störa mig på två saker sedan jag klev upp:
1. När folk (i min familj tex) äter fil på morgonen, tar nästan allt utom kanske en matsked, och sedan ställer tillbaka förpackningen i kylskåpet. Blev asglad imorse när jag öppnade kylen och insåg att jag inte behövde äta surfil till frukost för att vi hade skogsbärsfil och sedan när jag skulle ta den så ja. Ja. Det där skämtet är inte ens kul.

2. Folk som skriver sina blogginlägg i kursiverad text. Fruktansvärt MENINGSLÖST och töntigt. Man kommer får _inte_ n ågon mystisk känsla av att läsa långa kursiverade texter, det är bara jobbigt för ögonen. Jag orkar inte ens börja läsa kursiverade texter bara för att jag blir dränkt i töntigheten varje gång.

3. När jag ändå är inne på det så är det även skitstörande med folk som skriver hela sina inlägg i fet stil. Okej att det kan vara coolt i en mening. Men kan man inte hålla sin coolhet uppe genom innehållet i inlägget och därför måste markera hela texten för att det ska jämnas ut alltså.. Det är inte ok. Sluta med det. Eller sluta blogga.

Kommentarer
Postat av: Julia

skrattade så jag nästan kissade på mig under hela tvåan, hahaha

2008-12-05 @ 00:25:48
URL: http://ssuit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0