kalla det vad fan du vill

Nu när jag har läst klart min ljudbok så kände jag för att låna en till. Det är typ tusen gånger skönare att lyssna istället för att läsa, fast man på biblioteket kallar det samma sak. Det är typ för att blinda ska ha samma rätt att kunna säga att de kan läsa eller asså... Va? Är man blind så kan man ju inte läsa. Man kan inte ens se en bokstav.

Jag har redan läst den boken en gång när jag var i malmö, så jag tänkte att nu gör jag det igen. Eftersom att den var bra så vet jag ju att det är ett säkert kort. Onödigt att ta risker med ljuböcker. Men biblioteket hade den inte inne. Den var inte utlånad, den fanns bara inte. Som bok fanns den ju, men jag ville ju inte titta på text. Biblioteket har alltså inte världens bästa ljudbok för utlåning. Det är ju dåligt. Skitdåligt faktiskt.

Om jag har tid kan jag önska mig den i julklapp. Eller så kan du göra det. Här är den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0