att vara besse

Idag tvättade jag tröjan själv. Jag använde tvättnöter, det är bra och miljövänligt. Det är roligt också, att tvätta med NÖTTER. Bara ordet i sig är ju skitkul. Det var första gången jag tvättade med tvättnötter faktiskt. Fläcken gick inte bort helt, men jag vet nu vad det beror på. Det var för att jag tvättade i 60 grader. Tvättnötter funkar bäst i 40.

Man kan använda tvättnötterna ungefär fyra gånger. Det beror på, om nötterna är glansiga efter att man har tvättat med dem kan man tvätta igen. Jag tvättade med nötter som redan hade varit tvättade med fyra gånger, så jag var lite osäker på hur bra det skulle fungera. Men nötterna var glansiga efter den femte gången också. Imorgon ska jag tvätta med dem igen.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du haft en bra dag :)

Godnatt.

2008-08-03 @ 00:17:16
URL: http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0